Poradnik do gry Być Uczniem Jezusa

Kilka uwag wstępnych

Zamieściliśmy tutaj garść uwag i porad, które będą Ci pomocne podczas grania. Poradnik ten nie jest ogólnie pojętą solucją, czyli przewodnikiem gdzie pójść, z kim porozmawiać i co zrobić aby posunąć akcję do przodu. Uważamy, że takie przewodniki zabijają sens gry w przygodówki i niweczą cel jaki nam przyświecał tworząc grę „Być Uczniem Jezusa”. Wspomniana gra ma być grą edukacyjną, rozwijającą wyobraźnię, uczącą logicznego myślenia, a przy okazji w przyjemny sposób opowiadającą o czasach pierwszych gmin chrześcijańskich. Solucja pogrzebałaby ten zamysł z kretesem a gracz zakończyłby grę, niewiele się dowiadując o opowiadanym przez nas świecie. Dlatego umieszczamy tu raczej wskazówki i porady jak grać, by grę ukończyć i mieć z niej najwięcej tzw. „frajdy”.

Pierwszą rzeczą na którą trzeba zwracać uwagę podczas grania to skrzynia. Poszukaj ikonek menu w prawym dolnym rogu ekranu gry i znajdź ikonkę skrzyni. To bardzo ważne miejsce, tutaj trafiają wszelkie przedmioty jakie znajdziesz lub zdobędziesz w czasie rozgrywki. Ponieważ niekiedy, gdy będziesz zaaferowany graniem, możesz nie zauważyć, że właśnie udało Ci odnaleźć brakujący element układanki, albo przedmiot, który pomoże Ci posunąć akcję gry do przodu. ikonka skrzyni

Innym ważnym nawykiem, który należy sobie przyswoić, to uważne słuchanie postaci, które z nami rozmawiają. Bardzo często mówią one o istotnych dla rozwijania akcji czynnościach jakie powinien gracz wykonać. Bardzo często także wspominają o informacjach, jakie mogą nam być przydatne, ale w najbliższej przyszłości. Warto zatem uważnie słuchać i zapamiętywać kto i jakich informacji nam udziela, gra nie należy bowiem do łatwych i trudno w niej o tzw. „łopatologicznie” podawane informacje.

Wyszukuj i rozwiązuj jak najwięcej minigier. Ich funkcją jest nie tylko zabawa i oderwanie gracza na chwilę od wątku fabularnego, ale przede wszystkich, każda gra wnosi coś do rozgrywki, gdyż poprawne rozwiązanie gwarantuje otrzymanie ważnej wskazówki, porady albo przedmiotu istotnego dla kontynuacji przygody. Pamiętaj, że bardzo często przedmioty jak i minigry są sprytnie ukryte – rozglądaj się zatem uważnie, patrz na kamienie czy okna, półki, szafki itp.

Pamiętaj, że pewne drzwi, które są zamknięte, na dalszym etapie gry mogą się otworzyć, warto je zatem sprawdzać przechodząc obok. Klikając na nich też można posłuchać zabawnych wypowiedzi mieszkańców mijanych domów.

Niektóre zadania wymagają posiadania przez Ciebie pieniędzy, ponieważ pewne przedmioty należy kupić lub opłacić monetami przejście. Niezbędne fundusze można zdobyć albo poprzez zarobienie ich lub sprzedaż u muzyka instrumentów muzycznych, jakie ten pozostawiał z roztargnienia w różnych częściach miasta... (ach, te artystyczne dusze, wiecznie bujają w obłokach). Muzyk ma w swoim domu specjalny kosz do którego możesz złożyć znalezione instrumenty, a muzyk wypłaci znaleźne. Ponieważ muzyk ma nie zawsze przy sobie dużo gotówki, czasem może Ci za kilka instrumentów zapłacić jak za jeden, warto więc chyba czekać i sprzedawać mu je pojedynczo, tylko wtedy, gdy potrzebujemy pieniędzy. dom muzyka - wnętrze

Pierwsze kroki

Tę część potraktuj jako drobne podpowiedzi z naszej strony, jak zacząć przygodę, ponieważ gra nie jest prosta i należy graczom podpowiedzieć jak zacząć. Jest to jedyne odstępstwo od wyznawanej zasady nie przeprowadzania gracza „za rękę” krok po kroku, ale w tej sytuacji robimy niewielki wyjątek i podpowiemy Ci jak rozpocząć przygodę.

Zaczynasz grę jako młody chłopak, który ma mgliste pojęcie o chrześcijaństwie. Należy do gminy chrześcijan, ale z racji młodego wieku oraz prześladowań ze strony Rzymian i wrogo nastawionych niektórych Żydów, nie został jeszcze dopuszczony do wszystkich tajemnic i sekretów ukrywających się chrześcijan. Został jednak wysłany z pewną misją, która sprawi, że nauczy się być prawdziwym chrześcijaninem, uczniem Chrystusa.

Rozpoczynasz grę w domu, w którym na stole leży list a w pomieszczeniu śpi pogrążony w gorączce chłopak, Joachim. pierwsza lokacja w grze Aby poznać cel swojej misji, musisz zabrać ze stołu list św. Pawła do chrześcijan z tego miasteczka i dostarczyć go im. Nie znasz tu nikogo przecież, a sami chrześcijanie na pewno się ukrywają przed prześladowaniami. Musisz zatem dotrzeć najwyższego przedstawiciela naśladowców Pana Jezusa w tym mieście, i dostarczyć mu list. list św. Pawła na stole

Zabierz więc list ze sobą i zejdź niżej, do pomieszczenia z chorym Joachimem. Jest bardzo chory i nieprzytomny z gorączki, dlatego tez z nim w tej chwili nie porozmawiasz. Pozbieraj tu wskazówki i poczytaj ramkę o świętym apostole Pawle a następnie udaj się na ulicę. chory joachim

W mieście, przy drzwiach domu z którego wyszedłeś, stoi starzec w bogatych szatach. To mędrzec, porozmawiaj z nim a mgliście, podpowie Ci co robić – w wielu sytuacjach szukaj mędrca w różnych częściach miasta, ma on dla Ciebie często użyteczne wskazówki, choć zawsze przedstawia je w zawoalowany sposób. miasto - początek gry W mieście masz także dostępne ikony mapy (jej kliknięcie otwiera zwój z przewijaną suwakiem mapą miasteczka) oraz zapisu stanu gry. Korzystaj z tych ikonek często, zwłaszcza z mapy, na której zaznaczono wiele ważnych informacji. Skrawki mapy zdobywasz w mieście lub po wykonaniu jakiś zadań, ewentualnie wygraniu w minigrach.

Pierwsza wskazówka mędrca brzmi „szukaj ryby” - co może sugerować, że trzeba poszukać wizerunku ryby, albo sprzedawcy ryb (ewentualnie rybaka). Ponieważ na żadnym z mijanych domów nie ma wizerunku ryby (żadnego sprzedawcy nie ma też w rynku i okolicach a do innych części miasta nie ma na razie wejścia) prawdopodobnym jest, że ryba ma związek z wnętrzem jakiegoś domu. I na tym właśnie polega rozgrywka w naszej grze – na nieustannym wyciąganiu wniosków z podpowiedzi i tego co sami możemy zaobserwować.

Podpowiemy tylko tutaj, że rybę znajdziesz, gdy porozmawiasz z brukarzem, mężczyzną, który układa mozaikę w zielonej sali na piętrze domu muzyka. Aby się tam dostać musisz wejść do domu muzyka i skierować się na schody. wejście do domu muzyka Wiele widocznych we wnętrzach schodów i drabin prowadzi w górę lub w dół, choć nie wszystkie, po prostu sprawdzaj, które pozwolą Ci się dostać do innych pomieszczeń.

Z innych drobnych podpowiedzi, powiemy tyle, że czasem do wnętrza lub na zewnątrz domu, możesz wejść nie tylko drzwiami, a niektóre sekretne miejsca pojawiają się dopiero po wykonaniu odpowiednich zadań.

Na tym kończy się nasz poradnik – reszta zależy od Ciebie. Życzymy udanej przygody. Ćwicz rozum i wyobraźnię, bo ciężko bez nich się objeść – nie tylko w naszej grze, ale przede wszystkim w życiu.

Autorzy gry